میگون نگین قصران

میگون نگین قصران

meygoon negine ghasran
میگون نگین قصران

میگون نگین قصران

meygoon negine ghasran

امامزاده سید میرسلیم میگون

به ندرت روستا و شهری را در منطقه شمیرانات می توان یافت که در ان امامزاده وجود نداشته باشد . در برخی روستای بزرگ (روستا شهر) چندین امامزاده وجود دارد برخی از انها مثل امامزاده صالح تجریش دارای گنبد و حرم مجلل و استانه ای باشکوه است . اکثر امامزاده ها در زمان  فتحعلی شاه قاجار  (1212-1250 ق) به شکل کنونی دارای بارگاه شده اند  و در دوره طولانی سلطنت ناصرالدین شاه که خود اغلب به این اماکن سرکشی می کرده ، بازسازی و تعمیر شده اند . در دوران پهلوی نیز کارهای تعمیراتی در انها انجام شده بود . اما پس از انقلاب  علاوه بر تغییرات زیاد ،  ضریح بسیاری از انها تعویض شد . و برای بسیاری از انها گنبد قرار داده شد و صحن بیشر این اماکن بسیار زیبا و معنوی شد .

همینطور  که گفته شد در  این منطقه امامزاده بسیار وجود دارد ، اما  در بین این امامزاده ها ، امامزاده سید میرسلیم  واقع  در میگون دارای موقعیت خاص می باشد . این امامزاده در سده 9 و 10 ق وفات یافته و بارگاه ایشان در منطقه سادات محل میگون قرار دارد .


 

 ویژگی  امامزاده سید میرسلیم  :  بلعکس بیشتر این اماکن ،  مردمی که کنار این امامزاده  زندگی می کنند از نوادگان این امامزاده می باشند ، که اول نام خانوادگی انها پیشوند << میر >> مثل میر اسمعیلی یا میر محمدی قرار گرفته و از سادات منطقه شمیرانات به حساب می ایند ، مردمانی که اغلب در هنگام وفات نیز در کنار همین امامزاده ارمیده اند.


ساختمان قدیم امامزاده سید میرسلیم







دیگر ویژگی این امامزاده صحن و محوطه زیبای ان می باشد ، که صحن با ایینه کاری و نصب عکس شهدا و محوطه ان به لحاظ وجود درختان و سرسبزی که دارد مکانی مناسب برای استفاده هموطنان می باشد .



نظرات 3 + ارسال نظر
sajjad سه‌شنبه 1 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 11:25 http://www.forum.no1-phone.ir

سلام وبلاگ جالبی دارین..
ممنون میشم به انجمنم سری بزنید و توش عضو شین http://www.forum.no1-phone.ir
:)

بچه میگون چهارشنبه 30 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 00:47

سلام،ممنون از عکس قشنگتون. یه لحظه دلم هوای امامزاده رو کرد. با دیدن عکسا تصمیم دارم که این بار که به میگون اومدم حتما اول یه سر به آقا سید میرسلیم بزنم تا عرض ادب کنم.

انجام وظیفه است . امیدوارم قلبتان همیشه برای میگون بتپد.

Nashsatpour دوشنبه 4 مهر‌ماه سال 1401 ساعت 12:27

سلام دوستم دیروز چهلمش بود و
باورم نمیشه که فوت کرده و در امامزاده در میگرن به خاک سپرده شده
ووحش شاد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد