میگون نگین قصران

میگون نگین قصران

meygoon negine ghasran
میگون نگین قصران

میگون نگین قصران

meygoon negine ghasran

غارهای قدیم یا ساختمان های جدید

 

 

به گزارش  فریماه شیخ الاسلامی خبر نگار سرویس اجتماعی سایت صبح تهران :
از ابتدا که بشر پا بر روی کره خاکی گذاشت، احتیاج به سرپناه برای وی آشکار شد که در ابتدا، غارهای طبیعی در کوهها را برای سرپناه خویش انتخاب کردند. با پیشرفت، علم و تکنولوژی، مسکن نیز تکامل پیدا کرد تا بدین جا رسیدیم که در نهایت، روستاها و شهرها بوجود آمدند. حال که تمامی شهرتهران مملو از آلودگی سرب و آلاینده ها شده، دگر بار مردم به فکر مهاجرت به اطراف شهر هستند که البته تاثیر آب و هوای کوهستان، پای هر موجودی را سست کرده و به خود می کشاند و صد البته ییلاقات با مناظر زیبا و بدیع و هوای دل انگیز، شهر نشینان را به آن سمت کشانده و تمای زمینهای اطراف را خریداری و ویلاهای ییلاقی ساخته اند. چند روز پیش در حال عبور از یکی از جاده های اطراف تهران بودم که متاسفانه، منظره ی جالبی به چشمم خورد!! در حال حاضر، ظاهراً زمینهای صاف
جای خود را به کوههای صخره ای سپرده است. ویلاهای آنچنانی و هتل های چشم نواز، در دل سنگهای صخره سر برافراشته و کوهستان را تسخیر کرده اند. ساخت و ساز در حریم راهها نیز چه کسی مسئول جواز ساخت و سازها می باشد؟ بعد از پیگیری های فراوان متاسفانه تمامی مسئولین از پاسخ به این سوال که آیا ساخت و ساز در حریم جاده مربوط به شما می شود یا خیر؟، طفره رفته و جواب منفی دادند. به هر حال امیدواریم مسئول اصلی این ساخت و سازهای نابجا مشخص گردد.


عبدالملکی رئیس اداره راه و ترابری شمیرانات در پاسخ به خبرنگار ما
مبنی بر اینکه براساس چه مجوزی اجازه ساخت و ساز در حریم جاده شمشک داده می شود؟، گفت: البته هماهنگی های این ساخت و سازها با وزارت راه می باشد وی افزود: در طرح هادی 5/17 و در طرح شهری، حریم جاده 22 متر می باشد. که در جاده شمشک طرح هادی (5/17 متر) می باشد ولی تاکنون این موضوع ابلاغ نشده است. عبدالملکی ادامه داد: شهرداری ها براساس قوانین خاص خود اعمال قانون می کنند. رئیس اداره راه و ترابری شمیرانات در خاتمه تصریح کرد: البته ناگفته نماند، بین اداره راه و فرمانداری و بخشداری این منطقه، اختلافی در حریم جاده ها وجود دارد که اداره راه، حریم جاده را 22 متر ولی آنها به عنوان طرح هادی 5/17 متر می دانند.

مهرداد بائوج لاهوتی:
سهل انگاری در ساخت و ساز روی کوهها و صخره ها خلاف است
با توجه به مسئولیت وزارت راه در حوزه و حریم راهها، هیچ گاه این مسئولیت، از این وزارتخانه، سلب نمی شود. سخنگوی کمیسیون عمران افزود: البته در خارج از محدوده شهرها و یا روستاها، تکلیف مشخص است که البته در صورت ساخت و ساز استعلام از حوزه های مربوطه صورت میگیرد. وی افزود: حریم راههای اصلی و فرعی، حریم مشخصی دارند. و در محدوده قانونی روستاها و شهرها وی با اشاره به اینکه حریم راههای اصلی و فرعی، حریم مشخصی دارند و در محدوده قانونی روستاها و شهرها طرحهای جامع تهیه می شود. بنابراین وزارت راه و شهرسازی عضو موثر و قانونی است. زیرا در همه حالت حفظ حریم راهها مربوط به این وزارتخانه می شود. بنابراین در زمان تصویب قوانین باید حساسیت لازم را صورت بگیرد لاهوتی در ادامه خاطر نشان کرد: بند 3 قانون الحاقی راهها را برای راههای خارج از محدوده شهری داریم که قانون محکمی است و اجازه تجدید نظر نیز داده نشده است. وی پیرامون سهل انگاری در ساخت و ساز در کوهها و صخره بیان کرد: به عقیده من، این کار خلاف است مخصوص اگر در محدوده شهر باشد و براساس تبصره 3 بندالحاقی 99، می توان در کمیسیون مربوطه، حکم تخریب را برای این ساخت و سازها صادر نمود.

رحمت ا... نوروزی:
ساخت و ساز روی کوهها و صخره ها باعث از بین بردن جاذبه های گردشگری
نماینده علی آباد کتول با بیان اینکه: ما اعتقاد داریم، باید برنامه مدونی براساس معیارهای قانونی وزارت راه وجود داشته باشد، گفت: حریم جاده ها دارای آیین نامه بین المللی است که مطابق آن آیین نامه در کشور ما نیز وجود دارد و امیدواریم مسئولین راه و شهرداری نظارت صحیح بر حس کار داشته باشند وی افزود: تمامی کشورهای همسایه، توجه ویژه ای را نسبت به این موضوع دارند.

عباس رضائیان – تحلیل گر
برای پیاده روی از توی خیابان آصف زدم به پارک رودکنار ولنجک که سنگفرش زیبایی شد ه و نیمکتی و تک و توک درختی و سایبانی و دو سه تا از این دستگاههای ورزشی هم بود و خلق الله هم از بالا و پائین در حرکت.
بیخ معبرکه زمانی کوه و صخره بود به بلندی چند متر سدبندی کرده و سنگ چینی زیبا و برجهای کوتاه و بلند که مشرف بر رودخانه و درختان و البرز و مردم فرودست فرورفته در دود و غبار تهران که شبها سوسوی چراغهای خانه های کوچک فرسوده شان زمین و آسمان را برای ساکنین این برجها ستاره باران میکند که اگر کور سوی چراغهای مردم پائین دست تهران که در شب و دود غبار غرقند ستاره انگار هم گوئی از کهکشانی دور دست با میلونهاسال نوری فاصله هستند. راستی آن بالای آسمون اون بالای بالا صخره ها و تپه ها و حاشیه ها رودخانه ها و مناظر طبیعی عمومی مال بالا بالاها هست؟
هنوز دویست سیصد متری راه نرفته بودم که نگاههای سنگین ساکنین برج نشینان را که یکی دونفری روی تراس پشت دوچرخه ثابت پا میزدند و من را از مراز برج زیر میدیدند و داخل آدم حساب نمیکردند و باتاپ و شلوارک و بقول مادرم کله برهنه (برهنه سر) انگار نه انگار ما هم خیر سرمون آدمیم، بر من خیلی گران آمد و از ادامه دادن به این تفریح و تفرج دست کشیدم تا باعث تفرج برج نشینان نشوم. تفریح پز و تمایز و صد البته بهتر بودن که نمی دانند یوسف در ته چاه بلندتر از همه برادرانش بود.
راستی آقای شهردار صخره های تهران را تراشیدن و در کنار رودخانه ساختن برجی با متری ده بیست میلیون تومانی این گمان ر ا بهمراه ندارد که این پارکها فضای سبز برجهای حاشیه رودخانه است؟ آقای شهردار حالا که صخره را برداشتید و برج ساختید وسط رودخانه هم یکی دو تا برج علم کنید دورش هم یک دریاچه مصنوعی و آبی وارد کی تا ساکنین از همان بالا پس از انجام حرکات موزون و کششی شیرجه بزنند و تن و دل را به خنکای آبی که از فراز البرز آمده و هنوز زلال و پاک است بسپارند که این آب تا رسیدن به دشتهای ورامین پر از اشغال و میکرب خواهد شد. چون بدن این عزیزان پر از انواع لوسین و عطر و ادکلن درجه یک تازه است اگر هم زبونم لال یه چیزی توی آب ول کنند سرشار از ویتامین انواع میوه های درجه یک داخلی و خارجی گران قیمت است و لااقل حالا که مردم عادی به آن دسترسی ندارند عطر و بوی آنرا حس کنند.
آقای شهردار بگذار تهران صخره و تپه و درخت داشته باشد اما پارک نداشته باشد زیبایی بقیمت از بین بردن اصالت ارزشی ندارد. اصلاً به من چه سردبیر محترم قحی موضوع بود. پارک بهتره یا صخره این هم شد موضوع؟
 


 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد